23 października 2012

Konkurs bento!

Nie mogłam się powstrzymać przed podzieleniem się z Wami radosną nowiną dzisiejszego dnia! Udało mi się wygrać udział w sobotnich warsztatach bento w Ato Sushi :) 

Konkurs polegał na stworzeniu własnego obento, którego opis i zdjęcia trzeba było wysłać do redakcji Jemy w Łodzi. Mój lunchbox wyglądał tak:



"Inspiracją do stworzenia mojego obento była piękna jesienna pogoda, która w  weekend zagościła w Łodzi. Wiedząc jak istotna dla Japończyków jest otaczająca ich przyroda, chciałam podejść do tematu z szacunkiem dla klasyki. Oprócz połączeń smakowych kierowałam się jesienną kolorystyką. W ten sposób powstały grillowane warzywa. Wcześniej marynowane z czosnkiem, solą i pieprzem. Lekko słodka dynia z marchewką miały być opozycją dla brokułów i kalafiora. Warzywom, z jednej strony, towarzyszy omlet robiony na wzór tamago-yaki i mini kanapeczki z pastą z suszonych pomidorów. Druga strona to onigiri, obtoczone w prażonym sezamie, z klasycznym nadzieniem rybnym. Całość ozdabiają chrupiące paprykowe liście."

Relacja w warsztatów już niedługo! :) Pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę udanego wtorku! 

6 komentarzy:

Smacznego!